69a CRÒNICA: lloguers socials i pobresa energètica, una realitat

Crònica del 13 de desembre de 2017

cronica 69

Hem començat l’assessorament del 13 de desembre amb el relat de mans de Neus Escofet, Cristina García i Lucía Navarro.

La ronda de casos comença de la següent manera:

Fouad de l’Hospitalet: ha vingut avui per primera vegada. Viu en un habitatge recuperat, està molt preocupat perquè no té aigua, i a casa són sis de família amb quatre menors. Va anar a Serveis Socials per sol·licitar el comptador solidari amb Agbar, ens anirà informant de com li ha anat, ¡per si hem de fer pressió! És una vulneració dels drets humans privar qualsevol persona del subministrament d’aigua per no tenir recursos econòmics.

Julia de l’Hospitalet: té un lloguer social, té problemes per fer front al pagament de factures de subministraments. Se li ha recomanat que vagi a Serveis Socials per sol·licitar el certificat de risc d’exclusió residencial per poder aturar els talls encara que de moment no ha rebut cap avís.

Hakim de l’Hospitalet: viu en un pis de lloguer social amb un menor, no pot pagar el rebut de la llum, però el problema és que no va al seu nom. Se li recomana que faci un canvi de nom.

Cecília de Barcelona: va portar les factures al PAE (Punt d’Assessorament Energètic), perquè d’Endesa la van cridar per actualitzar dades i li van fer un canvi de companyia sense que ella se n’adonés. Se li aconsella que torni al PAE perquè li regulin les factures i la passin al mercat regulat.

José Luis de Barcelona: és membre de la PAH, té lloguer social i ha de tramitar l’informe de risc d’exclusió residencial per a sol·licitar el comptador d’aigua i llum, amb el contracte de lloguer.

Reyes de Barcelona: va anar a tramitar el bo social a Endesa i li van dir que en trenta dies li donarien una resposta. També s’ha observat que en les factures té la potència molt alta i que es pot baixar.

Karima de Barcelona: ha vingut amb dues companyes per primera vegada, ens han conegut per mitjà de Càritas del barri, no tenen deutes pendents però les factures són molt elevades. Vindran al proper acompanyament per passar la factures al mercat regulat i amb discriminació horària.

Carolina de Barcelona: viu en un pis de lloguer, els subministraments van a nom del propietari. Se li aconsella que vagi al PAE (Punt d’Assessorament Energètic) per fer canvi de nom i que sol·liciti que la canviïn al mercat regulat.

Alba de l’Hospitalet: es va absentar durant un temps del seu pis de propietat i al no fer front al pagament de les factures li han donat de baixa i ara no té llum. Ha de tornar a donar-se d’alta però necessita el butlletí blau.

Andrea de Barcelona: fa quatre anys que viu al pis amb els seus tres fills i paga molt de llum i aigua. Serveis Socials no li fa l’informe d’exclusió residencial pels ingressos que té. A la companyia d’aigües sí li fan descompte per família nombrosa. També li hem comentat que pot sol·licitar el bo social de llum a Endesa.

Gladis de Barcelona: ens comenta que ja ha baixat la potència i li estan fent els tràmits en el PAE. Li diem que quan tingui les factures modificades que les porti per veure com li ha anat.

Kerly de Badalona: ens comenta que li ha vingut un dels descomptes de la factura de l’aigua, i que ha rebut resposta d’Endesa sobre la tramitació del bo social.

Susana de Barcelona: està pendent del judici monitori que té interposat per part d’Endesa per un deute 1.600 € i ho està tramitant amb un advocat d’ofici.

Tamaris de Barcelona: està en un pis recuperat en espera d’un lloguer social, no té subministraments. Se li aconsella que vagi a Serveis Socials i sol·liciti l’informe de risc d’exclusió residencial i el comptador d’aigua solidari.

Hem finalitzat l’assessorament, convocant un acompanyament a Endesa per al proper dilluns amb els diferents casos.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone