68a CRÒNICA: pèrdua de la por i de la vergonya

Crònica del 22 de novembre 2017

Hem començat l’assessorament del 22 de novembre amb el relat de mans de Cristina García, Lucía Navarro i Neus Escofet.

L’assessorament s’inicia amb diversos afectats que han vingut per primera vegada, aquesta primera vegada sempre és la més dura, però gràcies a la calidesa de tots els nostres companys, aquesta por es va superant poc a poc.

A continuació fem la ronda de casos:

Raquel de Barcelona: té el certificat d’exclusió residencial i el bo social a Endesa, però ara està preocupada perquè la seva situació ha canviat una mica, el seu fill ha començat a treballar i no sap si va a perdre el bo social.
També té problemes per accedir al bo social d’AGBAR perquè l’anterior inquilí tenia un deute amb la companyia. Ha anat al PAE (Punt d’Assessorament Energètic) perquè li facin un canvi de nom però no l’hi han arreglat. Se li ha aconsellat que vagi a la companyia i que faci el canvi directament. Ens informarà en el proper assessorament sobre com li ha anat.

Josep de Barcelona: ja té al seu nom les factures d’aigua i llum, ara el seu problema és el gas que realment no sap molt bé com està la seva situació, si hi ha deute o no, però ara el més important és que es faci revisar la instal·lació del gas per la seva pròpia seguretat i la dels seus veïns.

Reyes de Barcelona: vol saber si el bo social de l’aigua es renova directament. El nostre company José Luis li comenta que rebrà una carta de la companyia per revisar-lo.

David de Cornellà: ha rebut una carta per canviar el comptador de la llum o si no li tallaran el subministrament. Està preocupat perquè no va al seu nom. Se li comenta que ja tots els comptadors són digitals i que no passa res per canviar-ho, però se li aconsella que el comptador segueixi sent de lloguer, mai de propietat.

Tania de Barcelona: porta quatre mesos que no rep cap factura de la llum. Però ara ha rebut una factura d’Endesa de 350 € per una alta nova. Té el certificat d’exclusió residencial, el millor és que vagi a veure la seva treballadora social per si la poden ajudar a fer front al pagament d’aquesta factura.

Charo de Barcelona: ens comenta que a la seva germana Mª Carmen de Cubelles la regidora li ha ofert un local per poder reunir-se per tractar temes de pobresa energètica. També ens ha demanat fer difusió de la xerrada que farà APE en aquesta localitat el 28 de novembre.

Susana de Barcelona: ha rebut una carta del jutjat d’un deute de llum de quan no tenia els subministraments regularitzats. Se li ha aconsellat que vagi a demanar un advocat d’ofici perquè la assessori.

Carlos de Santa Coloma: té un habitatge a mitges amb la seva mare on han anat a viure. Les factures de l’aigua i la llum estan al seu nom però del gas porta molt temps sense rebre factures. Se li ha aconsellat que vagi a les oficines directament per veure com està la seva situació. Ens pregunta si té dret al bo social, perquè últimament té treballs molt inestables. El problema és que al viure al pis amb la seva mare li van a demanar el còmput dels ingressos de la unitat familiar per accedir al bo social.

Ana de Barcelona: no té contracte de llum i ara li posaran els nous comptadors. Se li ha comentat que amb les escriptures pot fer una alta nova al seu nom.

Antonia de Badalona: viu amb el seu fill en un pis recuperat. Té contracte d’aigua però l’etern problema és com poder regularitzar la llum sense tenir un contracte de lloguer. Aquesta és la nostra gran lluita que a dia d’avui l’Administració continua sense donar-nos resposta.

Celia de Barcelona: és la primera vegada que ve i està molt afectada, no pot fer front a les factures dels subministraments. L’hem intentat animar entre totes i se li ha aconsellat que vagi a veure a la treballadora social que és el primer i més important pas, i si no es veu amb forces d’anar sola, alguna companya la podria acompanyar.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone