Logo APE_blanc_header

67a CRÒNICA: traves d’Endesa per accedir al bo social

Crònica del 8 de novembre de 2017

Hem començat l’assessorament del 8 de novembre amb el relat de mans de la Neus Escofet, la Cristina García i la Lucía Navarro.

Maria comença l’assessorament explicant que la nostra companya Hyerim està fent un recull de casos per saber com afecta la pobresa energètica a les persones i que totes hem de portar les factures d’aigua, llum i gas.
També ens comenta que en dues setmanes anirem a Endesa totes les que tinguem dret a sol·licitar el nou bo social.

Els casos d’avui han estat els següents:

Charo de Cubelles: ens confirma i ens dona més detalls de la reunió amb la Regidora de Serveis Socials el proper 28 de novembre per parlar de la Llei 24/2015.

Maria de Barcelona: ha rebut una carta d’Endesa que li diu que ha de canviar el comptador antic pel nou i l’han amenaçat que si no ho fa li tallaran el subministrament. Li hem comentat que no es preocupi, que tot i que el canvi és obligatori té de termini fins a finals de 2018 per canviar el comptador.

Claris de Barcelona: ens ha conegut gràcies a Ross Mary quan repartia flyers. Està a l’atur i té dos fills petits, rep ajuda de Càritas però no pot fer front als rebuts de subministraments. Té visita el proper dia 14 de novembre a Serveis Socials. Se li ha aconsellat que primer de tot tramiti l’informe d’exclusió residencial i en el pròxim assessorament porti totes les factures per veure a quines ajudes pot accedir.

Yolanda de Barcelona: viu en un pis de lloguer social des de fa quatre mesos i està preocupada perquè encara no ha rebut cap factura. Va anar a Endesa i li van comentar que el seu contracte el té amb Iberdrola. Se li ha aconsellat que primer de tot sol·liciti l’informe d’exclusió residencial perquè estigui protegida contra els talls, i que el bo social del subministrament de la llum ho pot sol·licitar a Iberdrola.

Jordi de Barcelona: ens comenta que la seva germana va anar a comprar un electrodomèstic en una gran superfície i allà mateix hi havia un punt d’Endesa. Quan va seleccionar l’electrodomèstic que li agradava el mateix empleat li va oferir els bons descomptes o targeta regal d’Endesa.
Hi havia 2 opcions: 60 € o 100 €. El de 60 € era per permanència i el de 100 € per canvi de companyia.

En el segon cas és un canvi de companyia amb tots els problemes que això comporta i a més una permanència d’un any. Que com en el primer cas, si abans d’un any et dones de baixa perds el bo de 60 €, més una penalització. I per descomptat, si en el període de permanència tornes a canviar de companyia, una altra penalització.

El personal de la gran superfície no avisa dels danys col·laterals, només parlen dels beneficis i l’estalvi. Bastant gent entra en el joc, no entenen que darrere hi ha trampes i si se les troben, el personal de la gran superfície no vol saber res, els envien a Endesa. A tot això, la lletra del contracte que firmes, més que petita és microscòpica.

Mohamed de Barcelona: és un dels nostres companys que va presentar el document de APE per a la condonació del deute a Endesa. Ha rebut una carta de l’empresa on li demanen que presenti les factures a l’Administració pública perquè se les paguin, també li han adjuntat la notificació del BOE sobre el bo social amb un text tan complicat que ningú pot entendre.

Son increïbles els senyors d’Endesa, la seva avarícia és infinita!

Raquel de Barcelona: ens porta molt bones notícies: s’ha trigat més de sis mesos en aconseguir aquesta victòria però gràcies a la lluita constant per defensar els drets de Josep que no tenia ni llum ni aigua, al final ha aconseguit l’alta dels subministraments.

Quan les coses ens semblen molt negres i no veiem cap solució, no cal defallir perquè la lluita i la solidaritat ens fan més forts per poder aconseguir tot el que ens proposem. Hem de recordar que l’impossible només triga una mica més.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone