Logo APE_blanc_header

64a CRÒNICA: seguim reclamant deutes il·legítims i regularitzacions de subministres

Crònica del 20 de setembre del 2017

De la mà de les nostres companyes Lucia Navarro i Neus Escofet, relaten la terrible angoixa que viuen les famílies a no poder fer front al deute acumulat.

Hem començat avui amb diversos casos amb deutes acumulats:

Mar de Cubellas: Vi en l’anterior assessorament en la qual ens informo que té pendent 1800€ amb Gas Natural, el 50% es fa càrrec l’Ajuntament però l’altre 50€ que va anar a negociar amb Gas Natural no li han donat resposta. La hi ha aconsellat que present el document de condonació del deute i a partir d’allí anar setmanalment haver-hi com aquesta, si no hi ha contestació s’organitzaria un acompanyament. Se li ha comentat que aquest tranquil·la que amb el certificat d’exclusió residencial no li van a escurçar el subministrament.

També ens comenta que té un deute de 100€ en Endesa per un canvi de companyia que no autoritzo, sofrint assetjament telefònic. Els ha enviat els documents justificatius conformi no procedeix el canvi de companyia perquè no l’autoritzat, posant la reclamació pertinent.

Emma de Blanes: Viu en un pis de lloguer i té el certificat d’exclusió residencial té un deute d’1.000€ amb Endesa. Aquest deute correspon a factures acumulades quan no tènia cap ingrés. Ara té uns ingressos de 800€ vol pagar les noves factures però és totalment impossible fer front al deute acumulat, la hi ha aconsellat que present el document de la condonació del deute i que aquest tranquil·la que amb el certificat d’exclusió residencial no li van a escurçar. També la hi aconsella que com té una potència contractada de 4,6kw baixar-la a 3,45kw i fins i tot a 2,3 i podria obtenir el bo social.

També li reclama Gas Natural 92€ corresponent a un servei de gas que es va donar de baixa l’any 2010. La hi ha aconsellat que comprovi que li han donat de baixa del servei de manteniment i posar una denúncia a Consum i per descomptat no pagar els 92€.

Lucia de Barcelona: És un problema difícil de resoldre, no té contracte de llogar, hagut de que l’anterior propietari li va fer un contracte il·legal perquè l’habitatge ja pertanyia al Sareb.

Li ha arribat una carta sense nom d’Endesa reclamant 1669,92€ correspon al període del 21 de juny del 2016 al 2o de juny del 2017. Un company li comentat que com el deute no va al seu nom no la hi poden reclamar.

El gran problema és que amb els habitatges recuperats és molt difícil poder donar-se d’alta dels subministraments sobretot llum i gas, és una de les nostres lluites.

Susana de Sant Joan Despi: A causa de la seva situació econòmica no podia pagar els subministraments, però gràcies a l’ajuda de APE i Serveis Socials va aconseguir una alta nova de llum. Ara ha rebut factura de 1800€ d’Endesa. La hi explicat que no li poden tallar la llum perquè era un deute anterior al nou contracte, a part té el certificat d’exclusió residencial i se li aconsella que present el document de condonació del deute de APE.

Raquel de Barcelona, comenta el cas de José que li han tallat la llum mentre estava ingressat a l’hospital, el seu problema que el comptador va a nom de la seva exdona i el pis aquesta subhastat i no troba les escriptures. Ara cobra la RAI vol regularitzar la seva situació i està lluitant per un lloguer social.

Ha anat al PAE i li han aconsellat que vagi a Endesa present el certificat d’exclusió residencial i accepti el deute. La hi ha aconsellat que mai en cap cas signar gens, l’important és trobar les escriptures per poder regularitzar la situació.

No podem tolerar que empobreixin cada dia més a les famílies mentre ells es fan cada dia més rics.

Exigim la condonació del deute a totes aquelles famílies vulnerables.

Diem NO al deute il·legitim!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone