Logo APE_blanc_header

59a CRÒNICA: “Con tu puedo y con mi quiero vamos juntos compañero”

APETenim aquí la crònica del 3 de maig, de la mà de les nostres companyes Neus Escofet i Lucía Navarro, que  hem titulat “Con tu puedo y con mi quiero vamos juntos compañero”, parafrasejant un poema del poeta uruguaià i lluitador polític, Mario Benedetti .

La sessió del 3 d emaig va començar amb el primer cas, de José, de Santa Coloma de Gramenet: està preocupat perquè té un deute amb Endesa de 605 € i ens pregunta com pot fer pressió als Serveis Socials perquè l’ajudi a cancel·lar el deute, i si tenint deute es pot donar de baixa del subministrament. També ens comenta que en un parell de mesos se’n va anar una temporada fora d’Espanya i dóna les gràcies a l’APE pel suport rebut. És molt trist que un company hagi de deixar-nos per culpa d’una crisi que nosaltres no hem provocat, sempre són les persones vulnerables els que paguen les conseqüències.

La Raquel, de Barcelona: té tota la documentació necessària per anar a Endesa a regularitzar la situació d’en José María. Hem quedat que dilluns se li farà un acompanyament.

També ens informa que el lampista que li ha fet el butlletí vol col·laborar amb APE i oferir el servei a preus més ajustats. És encoratjador trobar persones interessades amb ganes d’ajudar.

La Luz, de l’Hospitalet de Llobregat: ve per primera vegada, viu en un habitatge recuperat a l’espera d’un lloguer social i té el butlletí blau. Li van tallar la llum al gener i va voler donar-se d’alta per telèfon però no ho va aconseguir. També té un avís de tall d’aigua. Li hem aconsellat que el primer de tot ha d’empadronar-se amb el seu fill de 2 anys i demanar el Certificat d’Exclusió Residencial.

La Charo, de Cubelles: ens explica el cas de la seva germana que li van tallar la llum; Endesa no va trucar a Serveis Socials per preguntar si aquesta persona era vulnerable, incomplint d’aquesta manera la Llei 24/2015. Està pendent ara que li donin el Certificat d’Exclusió Residencial.

En Josemi, de Barcelona: és un dels portaveus de les persones amb discapacitat a Barcelona. Ell diu que la seguretat a les llars implicaria també una línia telefònica gratuïta. Creiem que aquest servei hauria de ser facilitat pels Serveis Socials.

La Valeria, de Terrassa: ha anat a Serveis Socials a demanar el Certificat d’Exclusió Residencial i no l’hi han donat encara. Cobra només 389 € d’invalidesa. Vol sol·licitar el bo social de la llum, que no hi ha manera que li donin. Se li aconsella que ho sol·liciti com “Família monoparental especial”, ja que té dret a això.

En Segundo, de Sant Joan Despí: ha vingut molt content perquè per fi ja té el butlletí: ara només li falta el Certificat d’ Exclusió Residencial. Ens comenta que ha hagut de fer una instància per a sol·licitar-lo, massa burocràcia per atendre a les persones afectades.

En Mohamed, de Sant Joan Despí: viu en un habitatge recuperat del banc Santander. El 23 de febrer li van tallar la llum. Té problemes amb l’Ajuntament que no el vol empadronar. Li hem aconsellat que vagi amb l’assistenta social i la policia local amb l’objectiu que certifiquin que viu en aquest habitatge.

En Fran, de Sant Adrià: té un lloguer social. Té deute acumulat de tots els subministraments de quan estava en una situació molt vulnerable. Ara les coses li van millor però està preocupat perquè no sap si podrà fer front a aquest deute. Hem quedat que una tarda faríem un acompanyament a les subministradores per buscar la manera de fer front a aquests deutes.

L’Irene, de Barcelona: viu amb les seves dues filles en un habitatge d’un familiar del marit de la seva mare que va morir. Com els subministraments no van al seu nom i no té cap contracte de lloguer té problemes per fer el canvi de nom. Li hem aconsellat que vagi a l’oficina del Punt d’Assessorament Energètic (PAE) de la seva zona perquè l’informin. També que tramiti a Hisenda l’ajuda per família monoparental especial i que demani per telèfon que li baixin la potència. I un pressupost de butlletí elèctric a un lampista per anar a Serveis Socials per veure si s’ho poden pagar.

En Mohamed, de Barcelona: la Lucía el va acompanyar al PAE de la seva zona. Li han donat un informe de vulnerabilitat perquè el lliuri a les companyies per evitar un possible tall perquè té deute de tots els subministraments.

La Nativitat, de Terrassa: està en un pis de lloguer, però té una ordre de desnonament per no poder pagar-lo i tampoc pot pagar els subministraments perquè té uns ingressos de 528 €. Està intentant aconseguir un lloguer social. Li han dit que de moment pot ser que hagi d’anar a un pis d’emergència habitacional. Ara el més important és que demani l’informe d’exclusió residencial.

La Jéssica, de la Vall del Tenes: viu amb el seu nadó en un habitatge recuperat. Ha aconseguit un comptador social d’aigua amb l’ajuda de l’assistenta social. El problema és la llum: de moment l’està ajudant un veí però ella vol regularitzar la seva situació i tenir el seu contracte de llum.

Acabem l’assessorament informant de les diferents campanyes que farem, assenyalant a les subministradores perquè estan vulnerant els drets humans i incomplint la Llei 24/2015.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone