Logo APE_blanc_header

58a CRÒNICA: Els acompanyaments solidaris: la clau de la lluita

apeL’assessorament del 19 d’abril va arrencar amb la intervenció d’un company que ens va informar que per a qualsevol tràmit sobre pobresa energètica s’han creat unes oficines especifiques, els Punts d’Assessorament Energètic (PAE) on podem demanar informació.

Dit això, comencem amb les persones que ens van explicar les seves història, lluites i victòries aquest dia:

La Raquel, de Barcelona, està fent l’acompanyament de Josep Maria, ens actualitza el seu cas: porta un any amb la llum tallada. Ja ha anat al PAE de Sants. Té el certificat de condonació del deute, i està negociant un lloguer social. També té el butlletí blau que li va costar 70 €, ja que ell vol regularitzar la seva situació. Està preocupat pel deute acumulat. Hem decidit que farem un acompanyament per demanar la condonació del deute per ser una persona vulnerable.

En Segundo, de Sant Boi: li han tallat la llum. La assistenta social li ha dit que li demani a un lampista que vagi a parlar amb ell i li pagaran els costos del butlletí elèctric. Amb el contracte de lloguer, el butlletí i l’Informe d’Exclusió Residencial se li farà un acompanyament a Endesa per regularitzar la seva situació.

La Valeria, de Terrassa: ja té l’alta de la llum, però el 23 de gener li ha arribat una factura de 270 € de llum, més l’alta. Ha demanat el fraccionament del pagament a Endesa perquè no pot fer front a una quantitat tan elevada, i la companyia es nega, diu que no fraccionen les altes.

La Valeria ha anat al seu assistent social i es nega a fer-se càrrec del cost de la factura. Els companys de la PAH de Terrassa la van acompanyar a Serveis Socials i ens mantindrà informats.

L’Albert, de Barcelona: té un pis de lloguer social i s’ha donat d’alta de la llum. Li ha vingut el primer rebut de 210 € de llum, més l’alta. No pot fer front a aquest pagament ni al càrrec de l’aigua de 105,93 € i té avís de tall de la llum. Va a demanar cita a Habitatge per sol·licitar l’Informe d’Exclusió Residencial i així poder evitar el tall.

En Plácido, de Castelldefels: està lluitant per un lloguer social amb el banc. Li han tallat la llum. Les factures van a nom de l’últim inquilí. L’aigua i el gas si van al seu nom. Li demanen uns 600 € per arreglar la instal·lació i 120 € pel butlletí blau. Quan obtingui l’Informe d’Exclusió Residencial anirà a negociar amb Endesa.

La Lucía, de Barcelona: està ocupant un pis que li van llogar quan realment el propietari ja era ja el banc. Ha anat al PAE on li estan preparant el seu Informe d’Exclusió Residencial. Es queixa que hi ha molta burocràcia en aquesta oficina. Vol regularitzar la seva situació perquè encara que realment està ocupant un pis, ella no sabia que tenia un contracte de lloguer no legalitzat.

Hem finalitzat l’assessorament organitzant uns acompanyaments a Endesa per a la setmana que ve.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone