Logo APE_blanc_header

57a CRÒNICA: Joves estudiants preocupats per la pobresa energètica

apeL’assessorament del 5 d’abril va arrencar amb la presentació de dues noves persones que s’han acostat a l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE) per a conèixer de prop la nostra trajectòria: la Núria, estudiant universitària de Ciències Polítiques, i en James, estudiant i activista de Londres, que estarà amb nosaltres durant tres mesos.

Durant aquella sessió vam compartir els següents casos:

La Raquel, de Barcelona, ​​ens ha actualitzat les seves gestions: ja té el bo social que se li farà efectiu en la propera factura, i està tramitant l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial a través d’un Punt d’Assessorament Energètic (PAE).

En Josep Maria, de Barcelona: té el seu pis subhastat i està lluitant per la condonació del deute i el lloguer social. Porta 10 mesos sense subministraments, situació per la qual està tramitant l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial en un PAE però hi ha dificultats perquè li demanen la cèdula d’habitabilitat. En Josep Maria té punxat el llum. Ens comenta que l’estrès de la seva situació li produeix problemes de memòria, de manera que Raquel ha volgut ajudar-lo i li està fent un acompanyament. Se li aconsella que vagi directament a les companyies amb la documentació que té per exigir el restabliment dels subministraments, i que li facin pressupost del butlletí elèctric, és a dir, baixar la potència.

La Mari Cruz, de Terrassa: té un deute de gas de 12.000 €, i per aquest motiu té la pensió d’invalidesa embargada en uns 60 € mensuals. Ella va marxar del pis sense donar de baixa el subministrament, així que aquest deute correspon a uns 7 anys però ella només va viure aquí durant 3 anys. Actualment té tots els subministraments punxats.

En Lakhwinder, de Santa Coloma: ens comenta que el seu marit va morir i que Gas Natural l’està assetjant per reclamar-li un deute d’una factura de gas de 2010. Li diem que no faci cas de les amenaces, que no li poden fer res.

En Mohamed, de Barcelona: diu que ha solucionat els seus problemes en un minut amb un acompanyament que se li va fer a Endesa per baixar la potència i contractar discriminació horària però ara li vénen rebuts molt alts. L’estan marejant enviant-lo d’un lloc a un altre: de Serveis Socials a Habitatge i d’aquí al PAE, i ell segueix sense tenir l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial ni sense tenir els bons socials que se suposa li han estat tramitats. S’acorda fer-li un acompanyament al PAE per aclarir la seva situació.

En Wilder Alberto, de Barcelona: ja li han notificat la data del tall de llum; va a anar al PAE per tramitar l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial i així protegir-se contra el tall. Sembla ser que la seva assistenta social no té clar el tema de les ajudes de l’aigua perquè li diu que no pot accedir a totes i nosaltres sabem que això no és veritat.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone