Logo APE_blanc_header

56a CRÒNICA: Els drets no tenen fronteres

ape

De la mà de les nostres companyes Neus Escofet i Lucía Navarro, tenim aquí la crònica de l’assessorament col·lectiu del 22 de març que va començar amb els següents casos:

En Julio Alberto, de Barcelona: viu en un pis de lloguer social des del 19 de gener i el 20 es va donar d’alta dels subministraments. Està preocupat perquè li vénen unes factures el doble de les que anava pagant fins ara.Li hem aconsellat que no es preocupi: si no les pot pagar, que quan li arribi un avís de tall vagi a l’Oficina d’Habitatge i demani l’Informe de Risc d’Exclusió residencial per protegir-se del tall.

La Bouchra, de Cornellà de Llobregat: viu en un habitatge recuperat del BBVA a Esplugues amb els seus tres fills i té el Certificat d’Exclusió Residencial. Abans vivia a Cornellà, on els nens estan escolaritzats i Serveis Socials de la Infància també els atén a Cornellà. Porten dos mesos sense aigua ni llum i no estan empadronats en el nou domicili. Aquest cas és molt complicat perquè hi ha un problema: el BBVA ha venut aquest habitatge i el comprador ha dipositat unes arres.

L’Estrella, de Rubí: viu en un habitatge recuperat del banc Santander i està demanant un lloguer social, ja que està empadronada a aquest habitatge. L’Estrella té problemes amb la comunitat: el president de l’escala no la deixa accedir als comptadors de la llum perquè no pugui punxar-la i li aconsella que vagi a l’Ajuntament a demanar ajudes. Segons ell, només donen ajudes als immigrants. És incomprensible que encara a dia d’avui hi hagi persones que pensin així. No poden entendre que les ajudes depenen de la situació de cada família sense importar la seva procedència i des de l’APE no podem tolerar la xenofòbia.

La Yolanda, de Rubí: fa dos anys que viu en un habitatge recuperat on està empadronada. Té l’Informe d’Exclusió Residencial i té l’alta del subministrament de l’aigua, però té problemes per donar-se d’alta de la llum.

L’Amina, de Barcelona: avui ha vingut molt contenta perquè per fi ha aconseguit la cèdula d’habitabilitat que li havien negat per tenir el contracte caducat. Ara només li falta el butlletí – canvi de potència-i ha demanat l’informe d’exclusió residencial: les coses ja van per bon camí.

És una gran alegria quan ve una companya donant les gràcies a APE per donar les eines necessàries per poder solucionar el seu problema.

La Rosa, de Castellar del Vallès: ha vingut anteriorment a APE. Ha rebut l’avís de tall d’Endesa de llum i gas. Ara ens comenta que la seva situació ha empitjorat perquè s’ha quedat a l’atur.Dissabte li van tallar el gas, ha anat a Benestar Social a explicar la seva situació. Ens seguirà informant del seu cas.

La Merche, de Sant Pere de Vilamajor: porta més d’un mes sense llum. Ha fet un reconeixement de deute de3.000 € i vol regularitzar la seva situació.Se li va a fer un acompanyament dimecres que ve perquè el més important és que li facin un nou contracte i li donin d’alta del subministrament.

La finalitat dels assessoraments col·lectius és compartir la nostra situació personal, preguntar i resoldre els nostres dubtes.

No deixis que et tallin els teus drets!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone