Logo APE_blanc_header

54a CRÒNICA: Els habitatges recuperats; el taló d’Aquil·les dels drets

 

 

apeLa Lucía va començar l’assessorament del dia 22 de febrer explicant l’acció tan potent que es va fer a la seu principal d’Endesa, pel cas del José Manuel i la Mireia de Vilagrassa. Va ser un dia molt intens, en el qual vam reivindicar els nostres drets. Endesa no va voler dialogar, però no va poder ni podrà amb nosaltres, perquè tenim la raó de la nostra part i primer són les vides de les persones que els seus múltiples beneficis.

A continuació, vam començar amb el torn de paraules:

L’Alfred, de la Zona Franca de Barcelona: té un deute de llum, aigua i gas, però al final ha anat al Patronat de l’Habitatge i ja té el Certificat d’Exclusió Residencial. Està més tranquil perquè li van dir que durant un any no li podien tallar els subministraments, encara que ell li agradaria pagar-los proporcionalment als seus ingressos.

Vam acordar que el nostre company José Antonio l’acompanyaria a les companyies subministradores per veure com es pot solucionar el tema del deute acumulat.

La Valeria, de Terrassa: està pendent de l’alta de l’aigua però li demanen 380 € i no pot assumir aquesta quantitat. Diu que malgrat que aquest any no ha demanat cap ajuda als Serveis Socials, aquests no es volen fer càrrec d’aquest import.

La Patrícia, de Tordera: té un expedient obert de l’antic contracte, però com ha aconseguit un contracte nou, li hem dit que no es preocupi, que el que compta és el nou. També ens ha explicat que a la seva zona demanen el Certificat d’Exclusió Residencial per a la llum i un altre informe per a l’aigua.

En Domi, de Tordera: ens comenta el cas d’una persona que viu a la casa del seu pare que se la va quedar el banc. No té llum ni aigua. Vol fer un canvi de nom de la llum i té el butlletí elèctric -canvi de potència-, però li demanen 800 € per posar un pal davant de la casa per a l’entrada del subministrament i no pot assumir aquest import.

La Lucía, de Barcelona: està vivint en un pis que li va llogar un senyor que l’havia perdut per impagament d’hipoteca. El mateix senyor el va recuperar i va llogar-li de manera il·legal. Els subministraments van a nom d’ell i ella els anava pagant, però ara ja no li arriben els rebuts de llum ni d’aigua, només li arriben els de gas que ella segueix pagant. Està a l’espera d’un lloguer social, però mentrestant no pot posar els subministraments al seu nom. Ara es troba que té un avís de tall i això la fa patir.

En Jordi, de Granollers: no té llum des de finals de 2014; viu en el seu pis que ara és del banc. Té un deute d’uns 1.000 € amb Endesa; en aquests moment porta dos mesos treballant però no pot fer front a aquest deute. Li hem aconsellat que tramiti l’Informe d’Exclusió Residencial per poder negociar el deute amb la companyia.

La Maria, de Barcelona: viu a Nou Barris en un local recuperat, amb el seu marit i les seves dues filles. Té l’Informe d’Exclusió Residencial. En empadronar-se va cometre un greu error en la seva adreça. Per aquesta errada ara no pot donar-se d’alta del subministrament d’aigua. Estan a l’espera de trobar una solució per a corregir-lo. Mentrestant, han d’anar a la font amb garrafes per poder rentar-se i cuinar.

En Pomares, de Barcelona: ha vingut a algun assessorament anterior pel problema de l’aigua; viu en una casa recuperada i vol regularitzar la seva situació però AGBAR no vol posar-li un comptador solidari per estar ocupant.

Ens estem trobant amb que ara la companyia d’Aigües d’AGBAR es nega a posar comptadors solidaris a habitatges recuperades. És una vergonya, que un bé de primera necessitat com és l’aigua ens la neguin vulnerant els drets humans.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone