Logo APE_blanc_header

50a. CRÒNICA: Les empreses subministradores tallen els cables de les cases ocupades

crònica 50De nou us fem partíceps de diferents situacions que viuen persones que pateixen en pròpia pell la pobresa energètica i que van vindre per compartir les seves vivències en l’assessorament col·lectiu de l’Aliança Contra la Pobreça Energètica (APE) 14 de desembre.

Avui ha vingut a l’assessorament uns periodistes del Periódico de Catalunya que estan fent un reportatge sobre els drets dels consumidors; volien informar-se dels talls de subministraments que pateix la ciutadania i parlar amb algunes persones afectades.

També hem tingut a la Clare, de la Cooperativa El Risell, que ha vingut a gravar com funciona un assessorament col·lectiu de l’APE.

A continuació, comencem amb la ronda de casos:

Piedad, de Terrassa: té un 65% de discapacitati forma part d’una associació de discapacitats mentals; el seu problema és que està ocupant un pis de Bankia i porta set mesos sense aigua. Ha anat a la PAH perquè necessita un lloguer social amb urgència i vol regularitzar la seva situació per poder tenir tots els subministraments al seu nom i poder seguir treballant a l’associació.

Valeria, de Terrassa: ha estat quatre mesos vivint en un pis pont en el qual va donar d’alta els subministraments. El 21 de novembre li van adjudicar per fi un pis i va haver de pagar 500 € per l’alta nova; el seu problema és que Endesa li reclama un deute de l’anterior pis.

Diversos companys han quedat en acompanyar-la a la companyia subministradora per veure com està la seva situació, i pressionar per a que li donin d’una vegada llum al pis actual.

María, de Terrassa: ens comenta que ara les empreses subministradores tallen els cables de les cases ocupades, per a que les persones que viuen en elles no puguin tornar-se a connectar.

Nadira, de Barcelona: ens comenta que AGBAR li està reclamant un deute de 600€ del pis on vivia abans. Quan ella va deixar el pis, va trucar per donar-se de baixa però la companyia no ho va anotar. El nou inquilí no va fer el canvi de nom, així que aquest deute no li correspon a ella.

Li hem aconsellat que vagi en persona a les oficines d’Agbar amb el contracte de lloguer del nou pis, per demostrar-los-hi el temps que porta en aquest nou habitatge i sol·licitar la baixa immediatament i la condonació d’aquest deute.

Amanda, de Barcelona: viu des del mes de juny a un pis de lloguer; li van dir que el propietari li donaria d’alta als subministraments, però solament li ha donat d’alta l’aigua. Ha trucat a Endesa i li diuen que no té comptador; ells volen contractar el llum amb la comercialitzadora «Hola Luz», però Endesa els hi diu que des de 2014 no hi ha comptador.

Li hem recomanat que parli personalment amb el propietari del pis per a que els hi doni una solució i així ells puguin donar-se d’alta als subministraments.

Hem finalitzant l’assessorament d’avui acomiadant-nos fins l’any vinent, recordant que ens reunirem el dia 17 de desembre al local de les nostres companyes de la PAH, per a celebrar totes juntes el nadal. És una manera de demostrar que som una gran família, que no solament estem juntes lluitant pels nostres drets, si no que també ens reunim per a celebrar els bons moments.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone