Logo APE_blanc_header

47a. CRÒNICA: Ens preocupa la proximitat de l’hinvern, la salut i la seguretat de les famílies

assessorament 2novDe nou us fem partíceps de diferents situacions que viuen persones que pateixen en pròpia pell la pobresa energètica i que van vindre per compartir les seves vivències en l’assessorament col·lectiu de l’Aliança Contra la Pobreça Energètica (APE) 2 de novembre.

“Avui hem començat l’assessorament amb un cas d’una família amb tres menors a Roda de Berà, que vieuen a un habitatge recuperat i els hi han tallat la llum.

L’angoixa d’aquesta família solament ho poden entendre aquelles persones que estan a la mateixa situació o que els qui han pres consciència social.

A les grans empreses subministradores solament les hi mou la seva avarícia, augmentar més i més cada dia el seu capital, trepitjant els drets de la ciutadania, sense cap tipus d’escrúpols.

Fàtima, de Barcelona: té demà el seu tercer desnonament: se li ha concedit un pis de lloguer social. Del pis que la van desnonar té tres factures acumulades d’Endesa i li han donat de baixa el contracte sense notificar-li. Per poder donar-se d’alta un altre cop li demanen el butlletí i una multa de 1.240€ per un punxament que ella mai ha fet, perquè el tècnic no va arribar a realitzar el tall. La seva amoïna és si podrà donar-se d’alta al pis nou amb el deute pendent.

Li hem recomanat que el primer pas comenci a tramitar el informe residencial i que el proper dimarts dia 8 li acompanyarem a Endesa per veure com es pot solucionar la seva situació.

Avui, Rabia ha vengut amb una gran notícia: després de molt temps lluitant ha aconseguit una nova alta de llum, se li veu més calmada i feliç. 

David, de Cornellà: el subministrament de la llum ho té a nom de l’anterior inquilí i porta un any que no ha pogut fer front al pagament de les factures. Té por que li tallin el subministre.

Com el subministrament no està al seu nom, li hem aconsellat com a primer pas que tramiti el certificat d’exclusió residencial i fer una nova alta.

Badis, de Sants: viu des del gener a un habitatge recuperat amb la seva dona i el seu fill de 8 anys. Està arreglant el pis i ha fet la instal·lació nova de la llum, ja que ell vol pagar els subministraments i regularitzar la seva situació.

Ens comenta que ja té cita amb la seva assistenta social; li hem aconsellat que quan vagi a la cita li comenti que es posin en contacte amb AGBAR per a que li facin restabliment del subministrament de l’aigua, que soliciti totes les ajudes i que porti el certificat d’exclusió residencial.

El més preocupant és que estem a les portes de l’hivern i la situació serà més greu, ja que no tenir un habitatge condicionat mínimament suposa un greu risc per a la salut i per a la seguretat perquè, sense voler, es realitzen imprudències per poder combatre el fred.”

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone