Logo APE_blanc_header

46a. CRÒNICA: La GRAN batalla d’accés als subministraments a habitatges recuperats

resum crònica 46De nou us fem partíceps de diferents situacions que viuen persones que pateixen en pròpia pell la pobresa energètica i que van vindre per compartir les seves vivències en l’assessorament col·lectiu de l’Aliança Contra la Pobreça Energètica (APE) 19 d’octubre.

“Avui ha vingut per primera vegada una dona d‘Ecoserveis per veure el funcionament dels assessoraments de l’APE.

Hem començat l’assessorament amb el relat dramàtic de Carmen: treballa a mitja jornada, està separada i té tres fills al seu càrrec. Ha tingut que marxar-se a viure a una habitació per patir violència de gènere.

Té un pis de propietat a on s’ha quedat visquent el seu exmarit. Els subministraments van al seu nom i fa 8 messos que els hi van tallar per un deute de 3.000€; està desesperada, va haver de fer una pausa per poder continuar parlant del seu cas, amb els ulls inundats de llàgrimes. Una companya se li va apropar per tranquilitzar-la i explicar-li els passos que deu fer i que no es preocupi que ja no està sola.

Primer ha de denunciar la seva situació de dona maltractada s Serveis Socials; en segon lloc ha de intentar recuperar el seu habitatge. La hipoteca va a nom dels dos, així que se l’ha recomanat que vagi a la PAH. Realment en aquest cas els subministraments són un mal menos, un cop hagi anat a Serveis Socials la seva situació estarà encaminada.

Jordi, de Blanes, ens va actualitzar el seu cas: va rebre una carta d’Endesa per posar-li el nou comptador. Ha anat a la subministradora acompanyat per algunes companyes, allà li van comentar que tenen un expedient obert i en tant no es tanqui no li poden posar el comptador.

Li han dit que presentant el document de l’ordre de desnonament de fa tres any i el certificat d’exclussió residencial, el deute anterior al mes de maig quan va obtenir el contracte de lloguer social seria il·legítim, de manera que ell tindria que pagar a partir de maig, no amb anterioritat a aquesta data.

Cristina, de Viladecans, ens comenta que la setmana passada va rebre notificació d’Endesa per frau i que s’ha de personificar al jutjat el dia 8 de novembre, prometent mantenir-nos informades de com va el seu cas al proper assessorament.

Alegría, del Baix Penedès, ens informa que van haver de baixar a l’oficina d’Endesa Barcelona per un cas d’un expedient obert. L’afectat assumeix el deute però el volia fraccionar i a Tarragona no hi havia manera de solucionar-ho.

Com Barcelona és més visible es pot arribar a més acords però això no hauria de ser així, s’haurà de plantejar i fer una visita a Tarragona per a que comencin a posar-se les piles i cerquin solucions per als afectats de la zona.

Cristina, de Badalona, ens comenta que té el certificat de vulnerabilitat des de juliol de l’any passat, té 15 factures pendents. Ens informa que a la seva zona sí hi ha comunicació entre Endesa i Serveis Socials, perquè va rebent les factures però no té avís de tall. Li hem recomanat que vagi a fer-se el certificat d’exclusió residencial.

Susana, de Sant Climent de Llobregat, ens informa que hi ha un òrdre d’Endesa per aixecar la vorera i procedir al tall de subministrament definitivament. Van parlar amb l’alcalde i Serveis Socials. L’ajuntament intentarà retardar el més que pugui el permís d’aixecament de vorera i estan disposats a pagar el deute. Però per això necessiten un rebut de la companyia amb el import total i Endesa es nega a expedir-lo.

La nostra gran batalla serà aconseguir l’accés als subministraments d’habitatges recuperats, sobretot amb el tema de la llum. No podem consentir que hi hagi cap habitatge sense els subministraments bàsics garantits.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone