73 Crònica – Les famílies cada dia més angoixades per l’assetjament telefònic

20180321_180410_HDR

Crònica del 7 de febrer de 2018

Seguim amb casos d’assetjament telefònic a les persones amb deutes acumulats.

Mari Carmen de Cubelles: ens explica que l’Ajuntament s’ha fet càrrec de la meitat del seu deute, uns 800 €, i que va lliurar la petició de condonació del deute restant de 927€. També ha presentat la condonació del deute que té d’aigua amb SOREA. Endesa li segueix reclamant un deute, que va ser una estafa que va patir per part d’un comercial. No para de rebre cartes i trucades telefòniques patint assetjament. Ha fet una denúncia davant el Síndic de Greuges i a la CNMC (Comissió Nacional del Mercat de la Competència).

Sonia de Cubelles: té els subministraments de forma irregular, va estar dos anys fora de l’habitatge i quan va tornar no tenia comptador. No té llum, ha anat a Serveis Socials i li han dit que vagi a Endesa a que li facin un pressupost, per donar-se d’alta, posar el comptador i sol•licitar el butlletí blau a un electricista. Endesa no li vol posar un comptador fins que tingui un contracte nou i li reclamen una multa de 2.200 €. Se li aconsella que juntament amb APE de Cubelles pressionin a l’Ajuntament perquè es facin càrrec de les despeses.

Sandra de la PAH de Cerdanyola: viu en un habitatge recuperat on tenia un contracte de lloguer fraudulent. Té la llum de forma irregular perquè l’antic propietari va donar de baixa el subministrament. Les factures del gas las va pagant.

Lucía de Barcelona: ens comenta els dubtes que té referents a les diferents ajudes de l’aigua. S’aprofita per fer un recordatori de quins són aquests ajuts.

Araceli de Santa Coloma de Gramenet: viu en un pis de la Sareb des de fa deu mesos. No la volen empadronar. Està anant a la PAH de Santa Coloma. Se li comenta que acudeixi a la seva treballadora social perquè es posi en contacte amb Agbar i els digui que el padró està en procés i que li posin ja el comptador social de l’aigua. Se li recomana que vingui al pròxim assessorament a explicar com està la seva situació.

Antolín de Trinitat Nova de Barcelona: viu amb la seva parella en un habitatge recuperat i fa més d’un mes que no té llum; no està anant a la PAH, ni està tramitant la Renda Garantida de Ciutadania. Se li explica on ha d’anar a sol•licitar-la i també el PAE (Punt d’Assessorament Energètic) que li correspon.

Finalitzat l’assessorament, ens reafirmem en una de les nostres grans fites, com és la de la condonació del deute acumulat que està asfixiant les famílies vulnerables.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone